Tito zabranio Šabanovu muziku jer je smatrao šundom: Pjevač je pretrpio veliku cenzuru tadašnje vlasti
Josip Broz Tito je posebnim dekretom iz 1972. godine zabranio emitovanje novokomponovane narodne muzike, smatrajući je kičem i šundom štetnim za omladinu, a zbog toga je ponajviše ispaštao Šaban Šaulić.
S dolaskom u Beograd iz rodnog Šapca, u vrijeme kada je socijalistička Jugoslavija ekonomski bujala i napredovala na skoro svim poljima, mladi pjevač brzo se izdvojio vokalnim kvalitetima.Već s prvom singl pločom “Dajte mi utehu” iz 1970. skrenuo je pažnju na sebe i postao prepoznatljiv i tražen, a naredna četiri albuma samo su dodatno učvrstila stabilnu poziciju na estradi.
Vidjevši vrtoglavi rast njegove popularnosti među narodom, donijet je specijalni dekret u kojem je Šabanova muzika zakonom zabranjena.
-Treba se podsjetiti da je septembra 1972. godine Tito uputio svoje čuveno pismo, koje je zapravo napisao Stane Dolanc, jedna od najmoćnijih i najmračnijih figura jugoslovenske istorije. U pismu se našlo mjesta i za kulturu, pa je kritikovano “forsiranje kiča i šunda”. To je za posljedicu imalo mnoge represivne akcije u sferi kulture, od kojih je valjda najpoznatiji bio Kongres kulturne akcije, održan u Kragujevcu. Uveden je porez na šund, javno su bili spaljivani erotski časopisi Čik i Adam i Eva, čak su i krimi-romani postali nepoželjni. U programu Radio Beograda znatno je povećano emitovanje kao što su klasična muzika, opera i tako dalje. Pošto je u pismu posebno kritikovana Televizija Beograd zbog propagiranja kiča i šunda, za izvjesno vrijeme spuštena je rampa za svaku mogućnost da se novokomponovani narodnjaci tu pojave. Možda je najviše u negativnom smislu to uticalo na pjevače poput Šabana Šaulića, koji je tada bio u zamahu karijere, a poslije tog pisma nije ga više bilo na radiju i televiziji- piše u tekstu koji je objavljen pred kraj osamdesetih u listu Sabor, prenosi Kurir.
Treba napomenuti da je pomenuti dekret bio na snazi sve do smrti Josipa Broza 1980, poslije čega su mediji sve više i češće mogli da krše sulude i nerazumne pritiske i cenzure. Tako je Šaban konačno mogao da se vrati na radio i TV, mada je on već postao megapopularan jer publici niko nije mogao zabraniti da voli muziku koja joj se dopada. Makar to bilo i u tajnosti.